FRANCIE TULASNE TROPHY – 2012

Česká skupina pylonářů vyráží na cestu do francouzkého města Saint Martin Le Beau, kde proběhne třetí závěrečné kolo evropského poháru kategorie F3D. České barvy budou hájit týmy Novotný-Hovorka, Andrlík-Semotán, Konečný-Svobodová a Pojer-Andrlík. O průběhu celého závodu Vás budeme pravidelně informovat.
5.9.2012 – Cesta na místo závodu
Celá výprava se vydala na cestu již ve středu ráno, aby do setmění dorazila do cílového města Sain Martin Le Bau. Malebné městečko ležící v blízosti velké francouzké řeky Loiry. Cestovali jsme jedním minibusem, který nabídl dostatek prostoru pro šest osob a všechno technické vybavení včetně nutného množství proviantu. Zázemín se nám stala krásná rodinná vila v sousední vesnici, kterou jsme si rezervovali prostřednictvím oblíbeného systému GITES.

6.-7.9.2012 – Oficiální trénik
Ve čtvrtek jsme již brzy ráno přesunuli na letiště, kde probíhal od 9.00hod trénink. Vzhledem k mírným problémům s „kočovnými“ sousedy se musel striktně dodržovbat polední klid od 12.00 do 14.00 hod a celý trénink ukončit v 17.00 hod. Takže na samotné létání nezbývalo moc času. Tréninky zahájil Tomáš Andrlík s velmi slušně fungujícím českým motorerm IKO a modelem BASTY.
Roman Pojer přivezl také model BASTY a byla to jeho závodní premiéra. Ovšem trénink pro něho dobře nezačal. Při prvním pokusu o start podcenil silný nárazový vítr foukající do zad, natáhl málo výškovku a model zůstal na zemi s odbroušenou vrtulí a motorem totálně plným nečistot nasátých ze země.
Jirka Novotný přijel výborně připraven a během celého tréninku pouze jemně dolaďoval formu a nastavením svých modelů FRAGO, které staví jeho mechanik Franta Hovorka.
Ivo Konečný přivezl také své modely FRAGO osazené motory IKO a staršími motory Ibragimov a ukazoval všem, že létat časy okolo 65-66s pro něho nejsou problém.

V tréniku jasně kraloval mladý závodník a konstruktér Adam Argus. Tento australský sympaťák létal v tréninku stabilně pod hranici 60s.
Velmi rychle létali všichni holanďané, kteří zřejmě už definitivně nasadili nové motory MB LS.40

Také italové – členové DKT racing teamu Carlo Perella a Roberto Cavalaro oslňovali velmi rychlými lety. Jejich modely Voodoo zatím stále pohání motory MB, které jim od základu upravují jejich mechanici Luca Pastrovichi a Mirko Capai. Všichni společně však pracují na novém motoru DKT F40, který je nyní ve stádiu testů nulté série a svoji premiéru si má odbýt na některém z prvních závodů v příští sezoně.

8.-9.9.2012 – Závodní víkend

Během sobotních čtyř závodních kol se na čele tabulky překvapivě objevil angličan Ben Jones, který létal velmi rychle a stabilně pod 60s v první polovině závodu mu skutečně nikdo nestačil, ovšem v posledním sobotním a v prvním nedělním letu zapsal nulu, čímž se jeho ambice na vítězství definitivně rozlynuly. Tak si alespoň spravil chuť šestým letem, ve kterém zapsal nejrychleší čas závodu 57,3s!
Jeho místo na špici tabulky obsadil druhý dosud nejrychlejší – australan Adam Argus, který létal stabilně okolo 60s. Následovali holanďané – Bosch a oba Doesburgové.

Jirka Novotný je „mazaný“, proto nabídl výsledkové listině 5.místo v celkovém hodnocení kvalifikace a jako jediný z čechů se probojoval mezi 12 nejlepších týmů postupujících do semifinále.
Také Roman létal velmi stabilně, ovšem časy kolem 65s tentokrát na postup do semifinále nestačily a bylo z toho 15.místo celkového pořadí.
Tomáš s Ivošem celý víkend bojovali se správností obletů jednotlivých KB, a tak se oba postupně propadali výsledkovou listinou až do poslední třetiny startovního pole.
Stejné problémy se správnými oblety měli i italové Perella a Cavalaro, které muselo výsledné hodnocení obzvlášť mrzet, neboť společně s Boschem a Doesburgem měli šanci v případě dobrého umístění vyhrát a obhájit titul šampiona Evropského poháru. – ten nakonec získal poněkolikáté Rebert van den Bosch.

Velmi dobře létali všichni francouzi – Sebastian a Guiome Lemonier, Mathieu Dubard a Frederic Gregoire – všichni jsou členy reprezentace na příští MS v Holandsku a mají velmi reálnou šanci obhájit medilové pozice v družstvech z minulého MS v Austrálii. Jejich tým je velmi kompaktní, a přesto že mají všichni velmi časově náročné zaměstnání dokázali se v posledních letech vypracovat mezi světovou elitu.
Smůlu měli jinak velmi rychlí němci. Model Geralda Coorse se srazil hned v prvním letu se švédským modelem. Náhradní model musel Gerald doladit až během závodu a na postup do semifinále už to nestačilo a skončil 13-tý. Jindy velmi rychle létající Holger Steinhaus měl z kraje závodu problémy s motorem, jenž nebyl schopen nabídnout Holgerovi spolehlivý oblet všch deseti okruhů, a i když v posledních dvou kolech letěl velmi rychle, skončil daleko v hloubi výsledkové listiny.

Postup do finále se letos stal realitou jen pro ty piloty, kteří dokáží zaletět čas kolem 59s. Vždyť Jirkovo skvělý čas ze druhého kola semifinále 60,3 stačil až na 8. místo.

Finále mělo být jasnou záležitostí Adama Arguse, který létal celý víkend velmi vyrovnaně a rychle. Nabízela se však otázka, kdo z dvojice Marcel Huisman a Paolo Mucedola ustojí lépe tlak který během finálového letu vzniká v hlavách pilotů a mechaniků a skončí druhý.

Adam však doplatil na pomalejší start, musel dohánět ztrátu z prvního obletu, během kterého se před jeho model dostal ten Huismanův. Ve čtvrtém obletu nabranou ztrátu dohnal, a právě ve chvíli kdy se chystal před něj se oba modely srazily a tak se stalo, že finálový let dokončil za nejasných okolností jen ten Mucedolův. Tomu totiž v desátém okruhu zhasl motor, z prostoru depa jsme měli dojem že během přistání neprotnul cílovou čáru, přesto …

      Paolo Mucedola se stal absolutním vítězem TULASNE TROPHY F3D   2012

Fotogalerie

Buďte první, kdo vloží komentář

Přidejte odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*